Cześć Trenerze .
Przedstawię Ci dzisiaj 9 informacji, których nigdy nie powie Ci Twoja konkurencja, bo boi się tego, że poszybujesz zbyt wysoko.
1. Dajemy za darmo! – Często ludzie, lub firmy, w praktycznie każdej branży, tak i również w fitness po prostu dają za darmo, by pozyskiwać nowych klientów.
Chwalą się sprzedażą, obsłużonymi klientami, a w rzeczywistości robią to po prostu za darmo. Darmowe treningi, darmowe usługi, darmowe produkty. I to jest SUPER, tak to ma wyglądać!
Wyrabiaj statystykę, napisz do 100, 200, 1000 osób i zaproponuj coś darmowego. Jesteś w stanie uderzyć nawet w 100 000 osób jednorazowo, ale wymaga to czasu – możesz to zrobić na przykład e-mail marketingiem, sms-marketingiem, kilkoma wystąpieniami publicznymi przykładowo na 100 osób.
2. Oni chcą, byś ich obserwował – Nie rób tego, nie masz na to czasu, codziennie przez ręce i konta bankowe ludzi przechodzą miliardy dolarów. Ty w dodatku masz rodzinę i swoje pasje, potrzebujesz też czasu na rozwój. Olej to co robią inni, nie oglądaj ich filmików, nie czytaj ich artykułów, w tym czasie twórz własne.
Przestaw się w tryb TWORZĘ, a nie ODBIERAM. Jeżeli jakiś trener teraz dodaje zdjęcie, czy film na youtubie to nie smuć się i nie dawaj łapki w dół, tylko zacznij pisać swoje video i zrób to lepiej.
Nie skupiaj się na tym jak coś wygląda, to duży błąd. Rzeczywistość jest brutalna, gość w garniaku z ferrari często jest zakredytowany, a właściciel dużej firmy IT w t-shircie i w trampkach inwestuje w osiedla mieszkaniowe, przy tym jedząc skromny obiad.
3. Musisz mieć kontakt z klientami ! – Nawet w miarę rozrostu Twojej działalności, nigdy nie daj odczuć klientowi, że jest jednym z wielu.
Zawsze powinieneś podchodzić indywidualnie, nawet jeżeli klientów jest dużo i odpisuje im Twój kolega, zawsze oddzwaniaj, odpisuj na maile, odpisuj na komentarze, lajkuj je i zaprzyjaźnij się z klientem. Często zdarza mi się napisać do kogoś w celu zawiązania kooperacji, gdy widzę, że ktoś nie odpisuje 2 dni – wiem, że nie zrobimy biznesu, ta osoba jest po prostu niezorganizowana i dlaczego miałoby być inaczej w biznesie ze mną? Albo prawo, albo lewo. Nie rób z siebie pseudokorporacji, ludzie tego nienawidzą. Jak się czujesz, gdy osoba będąca na infolinii zachowuje się jak robot? Takie firmy upadają.
Wysyłaj klientom życzenia, pytaj co u nich i częstuj darmowymi prezentami, a będą o Tobie rozmawiać przy rodzinnym stole.
4. Działaj precyzyjnie jak laser – Większość firm jest prowadzona nieprofesjonalnie i musisz mieć tego świadomość. W naszej branży zwykle jest tak, że oni chcą jedynie wyglądać, za ładnymi zdjęciami z celebrytami, wycieczkami na bali i chwaleniem się osiągnięciami kryje się początek bankructwa – nigdy się na nich nie należy wzorować.
Nie poświęcaj godzin na obróbki zdjęć w photoshopie na instagrama, koszty alternatywne takich aktywności są kolosalne, poświęcając 2 godziny na edycję obrazka jesteś w stanie wykonać dwa treningi personalne w cenie 200zł i zarobić 400zł, jeżeli naprawdę przynosi Ci to zyski to zleć to grafikowi, zapłacisz mu 100zł, zadanie wykonane, a w Twojej kieszeni jest 300zł. W tym czasie ciężko pracuj, obsługuj klientów na 7 gwiazdek i przygotowuj nowe projekty, zarządzaj – to są Twoje zadania.
5. Rynek ma ogromny potencjał i nisze klientów – Branża fitness upada, siłownie upadają, trenerzy tracą pracę, analizatory składu ciała drożeją, rynek suplementów jest przepełniony, nie ma sensu robić kursów.
Uwierz mi, że słyszałem takie bzdury już 3 lata temu, uśmiechając się i przytakując myślałem tylko o tym, czy ten człowiek, który to mówi naprawdę tak myśli, czy tylko chce mnie zniechęcić.
W rzeczywistości to tylko zwątpienie i brak wiary w siebie, tym cechują się słabi ludzie, oni nigdy nie odnajdą się w biznesie.
Rynek komputerów był zdominowany przez jedną firmę i nic nie mogło się wydarzyć, oczywiście. Do póki nie pojawił się apple.
Gdy prześledzisz badania to zobaczysz, że branża fitness rośnie w kolosalnym tempie, klientów przybywa, nowe siłownie mają potencjał, ale muszą być zrobione profesjonalnie i w odpowiednim modelu, tracą pracę tylko Ci, którzy podchodzą do niej nieprofesjonalnie, analizatory zaczynają się od 400zł, a rynek suplementów przyjmie jeszcze bardzo dużo, ponieważ rynek posiada wiele nisz, które dalej są w fazie rozwoju, istnieją tak dobre kursy i przystępnych cenach, że trzeba je robić.
Pokazać Ci przykład niszy? Większość dietetyków pisze przeciętne jadłospisy dla początkującej młodzieży, wiesz dlaczego nigdy nie napiszą pięć razy droższego dla żłobka, zakładu karnego, czy prestiżowego obiektu wypoczynkowego?
Bo nikt im nie powiedział, że tak można, nikt im nie powiedział bo zatrzymali się w rozwoju – syndrom przecież ja wiem już wszystko.
6. Pracujemy również w nocy i w weekendy – Każdy wybitny przedsiębiorca wie, że ciężka i mądra praca, popłaca. Przewaga tego, że pracujesz w dni, które inni uznają za wolne, bo przecież to idealny dzień na spacerek i serniczek , leży w tym, że jesteś kilkanaście kroków dalej.
Klienci z nagłą potrzebą obsłużeni w dni, kiedy wszyscy mają zamknięte zostanie z Tobą na długo i uwierz, że w następnej takiej sytuacji pomyśli tylko i wyłącznie o Tobie, więc nie zawiedź go.
Prowadzimy grupy dla Trenerów i ludzi branży fitness i czasami zdarzy nam się czarna owca, która chce sobie co chwilę robić wolne i wmawia innym, że powinni iść spać, albo odpocząć. Momentalnie usuwam taką osobę i odcinam jakikolwiek dostęp do dołączenia do grup i szkoleń. Nie chcemy osób, które psują mindset ambitnym.
Pracuj nie patrząc na godzinę i dzień, jeżeli masz coś do zrobienia – zrób to solidnie i doprowadź do końca.
7. Potrzebujesz zespołu – Samemu można jedynie otworzyć firmę idąc do urzędu, mam dla Ciebie konkretne kroki, które powinien zrobić trener personalny.
Po pierwsze dogadaj się z dwoma osobami, które mają różne punkty spoglądania na te same sprawy, jeżeli mamy dane przedsięwzięcie to jedna osoba spojrzy na to z dużym entuzjazmem, a druga będzie wyliczać czy ma szansę się to udać, zróbcie razem projekt, na którym wspólnie będziecie zarabiać pieniądze, dodatkowo realizując swoją pracę w jednym czasie.
Po drugie outsorcuj wszystko co zajmuje Ci czas, a nie zarabiasz z tego bezpośrednio, natomiast ostrożnie podejmuj działania, płać jedynie za coś co przyniesie w przyszłości zyski, materiały do bloga, ebooka, strona internetowa, nie płać ludziom za tworzenie infografik, czy robienie reklam, które nie mają bezpośredniego przełożenia na wynik.
Po trzecie bądź zawsze uczciwy, bo kłamstwo ma krótkie nogi.
8. Możesz mieć własną cenę – Nie sugeruj się rynkiem, ani tym co robią inni. Dodaj wartość dodatnią dla swoich klientów, której nie mają inni, znajdź wyróżniki, które będą miały trudną barierę wejścia. Bariera wejścia to możliwość powtórzenia Twojej pracy. Wdroż własne systemy i cenę, która Ci odpowiada, być może chcesz brać za swoje treningi tylko 1000 zł i niżej nie schodzić, obsługiwać jedynie klientów premium. Brzmi nieźle? Pamiętaj, że musisz mieć ku temu odpowiednie kanały komunikacji, obsługę na najwyższym poziomie, oraz wyrabiać statystykę. Dotarcie do miliona ludzi w biednej dzielnicy da dużo mniejsze szanse sprzedaży w takiej cenie, niż dotarcie do wąskiej grupy 1000 osób, ale tylko tych, którzy są bywalcami najbardziej prestiżowych miejsc w Polsce i Europie, używających najnowszego iphone, oraz często korzystających z dóbr luksusowych – jak do nich dotrzeć? Oprócz szeregu kanałów, masz dostępną zaawansowaną reklamę na facebooku, która pozwala precyzyjnie stargetować komunikat do takich osób.
9. Zawsze dawaj więcej, niż oczekują klienci – Gdyby ktoś mi to powiedział 4 lata temu, pewnie jeszcze lepiej prowadziłbym firmę.
Ten punkt jest bardzo prosty i przejrzysty. Jeżeli klient kupuje u Ciebie pakiet 12 treningów to musi stać się oczywiste, że gratisowo dostaje plan żywieniowy, badanie analizatorem składu ciała, a także trening gratis.
Jeżeli klient kupuje plan treningowy i żywieniowy na miesiąc to oczywiste, że powinien dostać miesiąc gratis i dwie darmowe konsultacje w miesiącu.
Wdróż to do swojej strategii na stałe, a zobaczysz jak mocno wybije się Twój biznes, a ludzie będą o Tobie opowiadać.
Podam Ci pewien przykład, gdy jesteś klientem prestiżowego salonu samochodowego, to jesteś zapraszany na cykliczne przyjęcia, grille i pikniki. Managerowie i sprzedawcy nawiązują z Tobą bezpośredni kontakt, wtedy naprawdę czujesz, że ta firma dba o Ciebie i dużo chętniej wydasz u niej pieniądze.
Zawsze idź własną drogą, nie patrząc na innych, twórz i wyznaczaj trendy, zamiast nimi podążać.
W drogę !