art 70 par 8 ordynacji podatkowej

Unikaj kłopotów z Urzędem Skarbowym – Poznaj artykuł 70 paragraf 8 Ordynacji Podatkowej

Jako podatnik, masz obowiązek dopełnienia wszelkich formalności związanych z rozliczeniami podatkowymi. Jednak nie zawsze jesteśmy świadomi wszystkich przepisów i regulacji, które mogą mieć wpływ na naszą sytuację podatkową. W tym artykule przyjrzymy się bliżej artykułowi 70 paragrafowi 8 Ordynacji Podatkowej, który może okazać się bardzo przydatny w przypadku nieporozumień z Urzędem Skarbowym.

Co to jest artykuł 70 paragraf 8 Ordynacji Podatkowej?

Artykuł 70 paragraf 8 Ordynacji Podatkowej stanowi, że w przypadku gdy podatnik nie otrzymał decyzji w sprawie swojego rozliczenia podatkowego w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia wniosku, może on złożyć wniosek o stwierdzenie niezałatwienia sprawy. Wniosek taki powinien być złożony do właściwego organu podatkowego, który ma obowiązek rozpatrzyć go w terminie 14 dni.

Kiedy można złożyć wniosek o stwierdzenie niezałatwienia sprawy?

Wniosek o stwierdzenie niezałatwienia sprawy można złożyć w przypadku, gdy:

  • nie otrzymałeś decyzji w sprawie swojego rozliczenia podatkowego w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia wniosku,
  • nie otrzymałeś informacji o przebiegu postępowania w sprawie swojego rozliczenia podatkowego,
  • masz wątpliwości co do tego, czy Twoja sprawa jest rozpatrywana przez właściwy organ podatkowy.

Jak złożyć wniosek o stwierdzenie niezałatwienia sprawy?

Wniosek o stwierdzenie niezałatwienia sprawy powinien być złożony w formie pisemnej i powinien zawierać:

  • imię i nazwisko (nazwę) podatnika,
  • adres podatnika,
  • numer identyfikacji podatkowej (NIP),
  • opis sprawy, w której nie załatwiono Twojej sprawy,
  • wskazanie terminu, w którym powinna być załatwiona Twoja sprawa,
  • podpis podatnika.

Co dalej?

Po złożeniu wniosku o stwierdzenie niezałatwienia sprawy, właściwy organ podatkowy ma obowiązek rozpatrzyć go w terminie 14 dni. Jeśli wniosek zostanie uwzględniony, organ podatkowy wyda decyzję o stwierdzeniu niezałatwienia sprawy. W przypadku, gdy wniosek nie zostanie uwzględniony, organ podatkowy wyda decyzję o odmowie stwierdzenia niezałatwienia sprawy.

Najważniejsze fakty na temat artykułu 70 paragrafu 8 Ordynacji Podatkowej:

  • Artykuł 70 paragraf 8 Ordynacji Podatkowej pozwala podatnikom złożyć wniosek o stwierdzenie niezałatwienia sprawy, jeśli nie otrzymali decyzji w sprawie swojego rozliczenia podatkowego w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
  • Wniosek o stwierdzenie niezałatwienia sprawy powinien być złożony w formie pisemnej i powinien zawierać imię i nazwisko (nazwę) podatnika, adres podatnika, numer identyfikacji podatkowej (NIP), opis sprawy, w której nie załatwiono Twojej sprawy, wskazanie terminu, w którym powinna być załatwiona Twoja sprawa, oraz podpis podatnika.
  • Właściwy organ podatkowy ma obowiązek rozpatrzyć wniosek o stwierdzenie niezałatwienia sprawy w terminie 14 dni.
  • Jeśli wniosek zostanie uwzględniony, organ podatkowy wyda decyzję o stwierdzeniu niezałatwienia sprawy.
  • W przypadku, gdy wniosek nie zostanie uwzględniony, organ podatkowy wyda decyzję o odmowie stwierdzenia niezałatwienia sprawy.