Dlaczego klienci nie odbierają od Ciebie telefonów?

Czy miałeś kiedyś tak, że klient zostawił u Ciebie kontakt, lub powiedział, że się zastanowi i później już nigdy się nie skontaktowaliście?

Bardzo istotną kwestią jest to, skąd pochodzi dany kontakt, czy jest to lead z reklamy formularzowej, z zimnego, lub ciepłego ruchu, osoba z polecenia, czy może całkowicie zimny kontakt.

Badając skuteczność swojej sprzedaży, możesz przypisać pewne punkty i związane z tymi punktami, schematy postępowania, na przykład inaczej podejdziemy do osoby z polecenia, a inaczej do osoby, która nas nie zna, może ona oczekiwać całkowicie innych rozwiązań, wiemy na temat tej osoby dużo mniej, a ona może nas nie znać i nie ufać naszym usługom.

Musisz skupić się na dokładnie tych podopiecznych, którzy mają największy potencjał jakości, oczywiście każdy lead, powinien zostać poczęstowany próbką naszej działalności, natomiast nie możemy się skupiać na osobach, które są na nie i są niekonkretne.


1. Określ etap w którym jest klient. – Na każdym etapie ścieżki poznania nas, klient ma inne oczekiwania i obawy. Jeżeli:– Klient kompletnie nas nie zna, – powinien się dowiedzieć jaką konkretną wartość dostanie, jeśli poświęci nam swój cenny czas, im bardziej zajęty człowiek, tym krytyczniej patrzy na zajmowanie mu chwili w ciągu dnia.– Klient nas kojarzy. – to bardzo dobry moment na budowanie wartości i relacji. Nie zasypujmy klienta telefonami, czy mailami, wyślijmy mu krótki sms, lub maila z prostym ebookiem, który może zastosować i zadzwońmy ponownie za 3 dni.– Klient obiecał, że kupi, ale nie ma z nim kontaktu. – taka sytuacja zawsze ma swoje powody, tutaj nie jest istotne tak bardzo to, czy sprzedamy czy nie, ale musimy się koniecznie dowiedzieć, co się wydarzyło, że klient się wycofał.Istnieje procent klientów, którzy będą nas zwodzić, w kolejnych punktach przedstawię Ci jak sobie radzić z takimi osobami.








2. Poinformuj klienta, czego może się spodziewać i jak będzie wygladała rozmowa. – Uwierz, że osoba minimalnie zainteresowana, która będzie dokładnie wiedziała co spotka ją w rozmowie z Tobą, jeśli przedstawisz jej to w kilku prostych punktach, będzie skłonna poświęcić Ci czas, pod warunkiem, że będzie to dla niej wartościowe.Nakreśl klientowi, że:– Rozmowa potrwa bardzo krótko. – Ludzie nie lubią długich handlowych rozmów, w których ktoś coś im sprzedaje, porozmawiaj maksymalnie 7 minut o problemach Twojego rozmówcy.– Otrzyma bezpłatny podarunek. – Na sam koniec zapytaj, czy dana osoba życzy sobie prezentu, który chcesz jej podarować, najlepiej, by był on indywidualny.– Przedstawisz jej korzystne rozwiązania, indywidualnie dopasowane do tego, co zaznaczyła w formularzu. – Osoba do której zadzwonisz, będzie obawiała się, że chcesz jej wcisnąć coś, co nie będzie do niej dopasowane i użyteczne.– Musi dać Ci ona jasną odpowiedź, czy jesteście w stanie podjąć współpracę, czy nie. – Już na samym początku musisz ustalić zasady gry i powiedzieć klientowi, że umówicie się na jasną i klarowną sytuację win-win i to, że jeżeli klient nie wyrazi chęci zakupu, może powiedzieć to otwarcie.


3. Zaskocz klienta korzystną propozycją. – To element prawie nie stosowany w małych biznesach, jeżeli już zrealizowaliśmy etap 1 i 2, warto teraz klientowi zaproponować dodatkowe korzyści zakupowe, bądź obniżyć aktualną cenę, ponieważ to mocno procentuje na przyszłość, jeżeli masz plan na danego klienta, on bardzo to doceni. Klient na etapie wahania, może mieć wrażenie, że waga pomiędzy wartością, a wydatkiem, jest niestabilną, to idealny moment, by dołożyć na talerzyk wartości dodatkowe benefity, na przykład, jeżeli klient spodziewa się standardowej współpracy z Tobą i wyceny, to:– Podaruj mu darmowy ebook.- Daj mu zniżkę na pierwszy miesiąc / lub pierwszy darmowy tydzień.- Dołóż coś, czego się nie spodziewał, na przykład plan suplementacyjny, lub dostęp do Twojej grupy, lub video premium.- Sprzedaj właściwy produkt dopiero na samym końcu, na przykład za miesiąc, zaproponuj współpracę 3 miesięczną premium.

Musisz poznać zasady gry, klient to człowiek, który może mieć różne poziomy potrzeb i wartości, dla niektórych zdrowa sylwetka jest potrzebą natychmiastową, a dla innych to dodatek, który jest smutną koniecznością, jest to podyktowane czynnikami, na które często nie masz wpływu, masz tylko wpływ na pojawienie się w życiu danej osoby. Dlatego używaj social media mądrze i pojawiaj się coraz większej ilości zainteresowanych.

CZYTAJĄC DOWIESZ SIĘ:

rozmowa telefoniczna z klientem w branży fitness
jak prowadzić rozmowę telefoniczną z klientem w branży fitness
jak rozmawiać z klientem telefonicznie
rozmowa przez telefon z klientem w branży fitness
skrypt rozmowy telefonicznej dla branży fitness
plan rozmowy telefonicznej z klientem w branży fitness
rozmowa telefoniczna z klientem wzór
wzór rozmowy telefonicznej z klientem
szkolenie z rozmowy telefonicznej z klientem
rozmowa telefoniczna z trudnym klientem
przykładowa rozmowa telefoniczna z klientem
jak rozmawiać z klientami przez telefon
jak rozmawiać z klientami telefonicznie
standardy rozmowy telefonicznej z klientem
rozmowa biznesowa przez telefon
biznesowa rozmowa telefoniczna