Jak wygląd trenera personalnego wpływa na jego wizerunek?

Cześć wsystkim! Dzisiaj opowiem o tym, czy wygląd trenera personalnego ma znaczenie.

Przede wszystkim zależy to od klienta, czyli osoba np. bardziej planująca się rozbudować, facet chcący wystąpić na zawodach kulturystycznych, będzie się rozglądać za trenerem, który też występuję w tych zawodach. 

Tak samo kobieta, której zależy na okrągłych pośladkach, płaskim brzuchu, będzie bardziej się skłaniać ku trenerce, która również dysponuje takimi atrybutami. 

Natomiast nie ma to kluczowego znaczenia, a bardziej znaczenie ma zaufanie, czyli to, co kreujemy sobą, na co mają wpływ takie czynniki jak wiedza, czy również niestety wygląd. 

Wygląd trenera jest kształtowany głównie przez social media oraz przez to,  że nie zaszczepia się w nas żadnego wyobrażenia takiej osoby. Nasza mama, tata, czy dziadkowie nie kojarzą trenera, więc nie przekazali nam tego.

Nie pokazali nam też tego archetypu który ma np. lekarz, policjant, czy nauczyciel. Te osoby gdzieś tam są zakorzenione, trener jeszcze nie, dlatego wizerunek jest bardziej zdeterminowany aktualnymi trendami. 

My musimy popracować nad trzema elementami, czyli jak ten wygląd wpływa na nasz ogólny wizerunek. Moim zdaniem to nie ma znaczenia w sprzedaży, liczy się zaufanie. Faktem jest, że może być ciężko coś sprzedać, jeśli nie pasujemy do aktualnego archetypu.







Dobry wizerunek = się też wartościowe treści w social media, jeśłi czy będziemy mieć za sobą książki, e-booki, cokolwiek, będzie nam łatwiej znaleźć tego klienta, bo będziemy się cieszyć zaufaniem i będziemy prawdziwi. Ale wyobraź sobie, że codziennie dodajesz wideo, codziennie dodajesz artykuł branżowy, codziennie dodajesz zdjęcie z opisem, infografikę, podcast, czy cokolwiek, co udowadnia twoją wiedzę. Nawet jeżeli nie będziesz tak bardzo do tego pasować, czyli nie będziesz super wyglądać i tak ludzie Ci zaufają.

Musimy się również skupić, na tym, że sylwetka to nie jest wszystko w tym wizerunku, tzn jest tylko jednym z czynników.

Skupmy się chociażby na profilu przeciętnego klienta w branży fitness. Jest to osoba w wieku 30-35 lat, która straciła sprawność przez np. dłuższe spędzenie czasu w pracy, czy na tym, że ma dzieci, więc ona potrzebuje trochę sprawności, potrzebuje, żeby zgubić brzuszek, potrzebuje lepiej się odżywiać i czasami ma bóle kręgosłupa.

To nie jest osoba, która chce się super rozbudować i chcę mieć “kaloryfer”. Więc Ty nie musisz też tak świetnie wyglądać, musisz kogoś po prostu dobrze obsłużyć i Twoja sylwetka nie może budzić wątpliwości, że masz przeciwny tryb życia i spędzasz wieczory w fast foodach, a tu nagle chcesz ją uczyć, że ma zmienić nawyki żywieniowe.  

Oprócz tego wygląd zewnętrzny. Musisz być zadbany, o czym wielu trenerów zapomina, czyli czarna koszulka czarny strój itd. Po prostu wygląd trenera jest schludny, nie możemy świecić przy kliencie, czy pokazywać swojej rozbudowanej klaty, w przypadku kobiet biustu. Musimy wyglądać jak trenerzy i wtedy możemy mieć lepiej płatne usługi i ludzie nam bardziej ufają, że jesteśmy trenerami z prawdziwego zdarzenia.

Jeśli chodzi o aparycję, to myślę, żę to jest najszerszy temat tego wszystkiego. Oprócz sylwetki i samego wyglądu zewnętrznego, jest jeszcze jedna rzecz, ponieważ trener w domyśle jest osobą młodą, zdrową, silną, uśmiechniętą, z pozytywnym nastawieniem. Więc jeżeli zaczniesz się żalić klientowi, to od razu zachwiejesz ten swój wizerunek.

Moim zdaniem uśmiech, pozytywne nastawienie i pewność siebie to są trzy rzeczy, nad którymi trener powinien popracować.

Mam nadzieję, że pomogłem, jeśli masz więcej pytań – Jakub Żuk na Facebooku, Jakub Żuk Trener Personalny Fanpage i kierunektrener.pl.

Standardowo, czyli moje indywidualne szkolenia ze sprzedaży i pozyskiwania klientów w branży fitness, jeżeli chcesz, zakup sobie, jeżeli nie masz kasy, uważasz, że na razie nie jest Ci potrzebny, musisz więcej tej wiedzy posiąść, oglądaj darmowe filmiki na kanale YouTube Kierunek Trener. 

Trzymaj się, cześć!